Freitag, 20. November 2015

100

100 Tage bin ich nun schon in Schweden.
Das ist lange - länger als es mir vorkommt. Ich bin stolz auf die Zeit - stolz das ich so viel schon gelernt habe. Doch gleichzeitig bekomme ich Angst, denn 100 Tage in Schweden bedeutet auch das ein Drittel der Zeit nun schon vorbei ist - bei dem Gedanken tut mir schon jetzt das Herz weh.

In diesen 100 Tagen habe ich viel erlebt und gesehen - dafür bin ich meiner Gastfamilie sehr dankbar! Ich habe Talliin gesehen, war in Göteborg, habe in Uppsala ATS getroffen, war oft in Stockholm und in verschiedenen Museen, bin durch Tiveden gewandert und habe sogar schon eine Nacht im Zelt verbracht. Doch da ist soviel mehr was ich erlebt habe und nicht in Worte fassen kann. Weil es Gefuehle sind die ich kennen gelernt habe und es zu schätzen gelernt habe die kleinen Augenblicke des Glückes zu genießen.
Danke!

Eure Alexa ❤

På svenska:
100 dagar är jag i Sverige nu.
Det är en lång tid - längre än jag trodde. Jag är stolt på den tid - stolt att jag lära så mycket. Likväl samtidigt jag blir rädd därför 100 dagar i Sverige betyder också det en tredjedel än tid är över. Om jag tänker på det mitt hjärta blöder. 

I den 100 dagar jag har sett och upplevade mycket - därför jag är tacksam! Jag har sett Tallinn, var i Göteborg, har träffade utbytstudenterna i Uppsala, var ofta i Stockholm och har hälsade på olika museums, jag vandrade genom Tivedens skogen och jag sovrade en natt i en tält. Men där är så mycket mer vad jag kan inte beskriver! Jag lärde så mycket här! Nya känslor, svenska, många människor och att uppskattar den liten lycklig ögonblick.
Tack för allt!

Kram, Alexa ❤

Foto

1 Kommentar: