Donnerstag, 29. Januar 2015

Hej!

Jag heter Alexandra, men mina smeknamnet är Lexi. Jag bor med mina familje i Tyskland. Jag är femton år gemmal. Jag ha födelsedagen om 1. mars. Jag har en syster, hun heter Svenja och hun är nio år gammal. Mina föräldern är gift.
Jag spela ett Instrument, alltilfrån fyra år Cello. Jag gillar mat, jag är en vegetarian sedan tre år. Jag älska läsa och lyssna på musik. Jag gillar gå på sportundervisningen. Jag talar tyska, engelska och lite svenska. Jag går till skolan, till 10. klass. Jag åker buss för kommer till skolan och svenska kursen.
Jag planerat att gå ett år till a svenskt skolan och bor by a svenskt familje.



Das war die Hausaufgabe vom schwedisch Kurs, mein schwedisch ist wirklich noch nicht gut. Aber, ich wollte euch daran teil haben lassen. Außerdem stelle ich es mir ganz lustig vor, in einem Jahr diesen Text noch mal zu lesen :D

Euch morgen gute Zeugnisse (zu mindestens für die, die noch zur Schule gehen und morgen auch ihren letzten Tag haben vor den Winterferien haben)!

Eure Alexandra


PS. Bild stammt von der Seite www.weheartit.com

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen